De Stichting bestaat uit:

1.     Bestuur

A. (Toon) Geluk

-

voorzitter

M. (Marijn) Eland

-

secretaris

J. Baan

-

penningmeester

W. (Willem-Jan) de Vos

-

bestuurslid

Vacature

-

bestuurslid

M. (Martin) Struik

-

adviseur

B.A.  Moret-van Lavieren

-

notulist

 

Het bestuur komt vier keer per jaar in vergadering bijeen.

 

2.Vrijwilligers

Op dit moment dragen 13 vrijwilligers  zorg voor het reilen en zeilen in de Grote Kerk tijdens de openingstijden. Het werk omvat o.a. gastvrouw/gastheer zijn, verkoopactiviteiten in het winkeltje en verkoop van koffie, thee en frisdrank in de koffiehoek. Dit zijn er veel te weinig,
 
dus: zijn wij op zoek naar u/jou!

Onze gastvrouwen en gastheren van de Stichting maken het mogelijk de Grote Kerk van half juni tot half september op woensdag en zaterdag open te stellen voor het publiek.

Bij de Vrienden van de Grote Kerk zijn wij op zoek naar  vriendelijke en gastvrije gastvrouwen en gastheren. De gastvrouwen/gastheren die wij zoeken vinden het fijn om een ​​praatje te maken met bezoekers van het gebouw.

Lijkt het je interessant om als gastvrouw/gastheer onze bezoekers indien ze dat wensen te vertellen over ons erfgoed? Dan bent u/jij onze vrouw of man.

Ook zijn wij op zoek naar vrijwilligers die een voorkeur hebben voor onze Lunchconcertcommissie of onze Expostiecommissie. Heeft u hiervoor interesse reageer dan via onze contactpagina.

Mocht u/jij niet dit niet willen doen maar kent u/jij iemand die misschien gastvrouw/heer zou willen zijn, geef hun naam dan aan ons door via onderstaan adres. 

Wij gaan dan in gesprek met hem of haar.

Taakomschrijving:

De gastvrouw/ gastheer werkt zelfstandig in een klein team in de kerk en kan “in overleg” verantwoordelijk zijn voor het openen en sluiten van het gebouw, het beheren van de winkel, het waarborgen van de veiligheid van de bezoekers en een juist kassabeheer. Hij/zij kan uitleg geven over de exposities en wat verder in de Kerk te zien is.  De verkoop van boeken en kaarten kan ook tot de werkzaamheden behoren. Samen met de sleutelman is de gastheer/gastvrouw er verantwoordelijk voor dat het bezichtigen van het gebouw een prettige ervaring wordt voor bezoekers.

Voor het seizoen kan de gastvrouw/heer aangeven op welke data zij/hij diensten wil draaien, in de ochtend van 11 tot 13.30 en in de middag van 13.30 tot 16.30 uur. We vragen wel om tenminste 5 diensten per seizoen te draaien, meer kan uiteraard ook.

Lijkt het je wat neem dan contact met ons op via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
 
Uit de vrijwilligersgroep zijn drie commissies ontstaan: expositiecommissie, lunchconcertencommissie en de keukencommissie. Iedere commissie heeft zijn taak in de gehele organisatie van concerten, exposities en openstellingen van de kerk.

 

3. Donateurs

Om de Grote Kerk “een prachtig monument” een goed voortbestaan te garanderen is uw blijvende actie en steun nodig als sponsor of donateur. 
Het werk van de stichting kan alleen maar blijven bestaan met uw hulp.
Ruim 150 donateurs dragen hun financiële steentje bij aan de doelstelling van de Stichting. 
Wilt u donateur worden?
Dat kan door minimaal € 15,00 per jaar over te maken op banknummer NL 69 RABO 039 72 56 299 t.n.v. “Stichting Vrienden van de Grote Kerk” te Gorinchem. U kunt ook donateur ‘voor het leven’ worden, dan maakt u eenmalig een bedrag van € 250,00 over op eerder genoemd banknummer.
Voor bedrijven en/of sponsoren geldt een minimale bijdrage van € 250,00 per jaar. 
Uiteraard kunt u zich ook aanmelden via onze contactpagina of via de folder die ligt bij de ingang van de Grote Kerk.
De donateurs ontvangen voorafgaande aan het concertseizoen een programmaboekje met de activiteiten voor de komende maanden en rond het einde van het jaar een verslag van de resultaten van het voorbije seizoen.